Gegevens activiteit

Debat: Leven Lang Leren, Utrecht

Tijd: 17 Januari 2018 vanaf 17:00 tot 19:00
Locatie: Boothstraat 7, UTRECHT
Website: http://ecbo.nl/event/debat-le…
Soort activiteit: kennisdeling, kennisverspreiding
Geplaatst door: Susy van der Zwan
Meest recente activiteit: 15 Dec 2017

Naar Outlook of iCal (.ics) exporteren

Omschrijving activiteit

In april vorig jaar overhandigde Jolande Sap als voorzitter van de Commissie Vraagfinanciering mbo haar advies ‘Doorleren werkt’ aan toenmalig minister Bussemaker van OCW. De commissie stelt in het rapport een aantal aanvullende maatregelen voor die nodig zijn om een doorbraak te forceren in een leven lang leren. 

Ook de Sociaal-Economische Raad, de Onderwijsraad en de reguliere en particuliere opleiders in het mbo hebben zich uitgelaten over postinitieel leren. Om de impasse te doorbreken is het van belang om de vraag naar scholing financieel te ondersteunen. Parallel daaraan is het noodzakelijk dat er meer maatwerk komt in het aanbod van scholingsmogelijkheden voor volwassenen.

Daarin is een belangrijke rol weggelegd voor de mbo-instellingen, aldus de commissie. Ze doet een beroep op onderwijsinstellingen om maatwerk te leveren en zo het scholingsaanbod af te stemmen op de behoeften en mogelijkheden van volwassenen.

Het nieuwe kabinet heeft zich voorgenomen om een aantal van de aanbevelingen uit het advies uit te voeren.

Wat betekent dit voor de opleiders in het mbo? Moeten, willen en kunnen zij deze handschoen oppakken?

Tijd voor een debat! Onder leiding van het Nederlands Debat Instituut gaan we op woensdag 17 januari met elkaar in debat over de plannen voor een leven lang leren en wat ze betekenen voor de opleiders in het mbo.

Praktische informatie vindt u op de site van ECBO

Prikbord

Opmerking

Bevestigen voor Debat: Leven Lang Leren, Utrecht om opmerkingen toe te voegen!

Wordt lid van Geslaagd in het Vak

Bijwonen (1)

© 2018   Gemaakt door Geslaagd in het vak.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden

Print pagina